loading...
بورس آنلاین
پیغام های ناظر بازار
تابلوی قیمت های لحظه ای بورس تهران
تغییر سهام سهامداران فعال
بورس آنلاین بازدید : 421 یکشنبه 11 خرداد 1393 نظرات (0)

به عقیده کارشناسان بورسی ، رشد بازار سهام به‌طور واقعي مستلزم بهبود وضعيت صنعت است كه در شرايط كنوني بازار سرمایه وجود اما و اگرهاي مختلف اين مساله را کمی به تعويق انداخته است. در اين ميان، احتمال رسيدن به توافقات در مذاكرات انرژی هسته‌اي به عنوان نزديك ترين عامل بنيادي از سوی کارشناسان شناخته شده است، كه این امر مي‌تواند موجبات خروج بازار سرمايه را از ركود فراهم آورد. با اين وجود، عدم اطمينان خاطر سرمايه‌گذاران از رسيدن به توافقات باعث حركت محتاطانه سهامداران شده است. بنابه پيش بيني کارشناسان بازار سهام اکنون مهم‌ترين عاملي كه در آينده نه چندان دور مي‌تواند مسير بازارهاي سرمايه‌گذاري را تعيين كند، نتيجه مثبت مذاكرات ژنواست.

به اعتقاد برخي از کارگزاران ، در شرایط کنونی بازار سهام پيش‌بيني روند آتي بازار دشوار شده است و دلايل اين ابهام در پيش‌بيني‌ها به دلیل حضور سرمايه‌گذاراني است كه با ديد كوتاه‌ مدت در بازارسهام حضور دارند. آنان اعتقاد دارند اين دسته از سرمايه‌گذاران در جهت كسب بازدهي در بازار پرنوسان اين روزها گاهي ديد يك روزه داشته و اين رفتار هيجاني سرمایه گذاران پيش‌بيني روند بازار را با مشكل مواجه كرده است. به اعتقادفعالان بورسی در طی  روزهای اخیر بسياري از سرمايه‌گذاران به شايعات و اخبار توجه کرده و بر اين اساس سرمايه‌گذاري مي‌كنند. برخی از اقتصاددانان در مورد روند صنعت خودرودر بازار معتقدند، این صنعت در آينده چشم‌انداز روشني خواهد داشت اما از دید آنان دلايل اقبال اين صنعت با وجود تحريم‌ها همچنان مبهم است، ولي در حال حاضر بسياري از سرمايه‌گذاران به اين صنعت بدون هيچ تحليل علمي اقبال نشان مي‌دهند.اکنون وضعيت اين صنعت به دليل خوش‌بيني نسبت به تحولات آينده بهبود يافته و با اقبال سهامداران مواجه شده است.البته نا گفته نماند كه اين روزها بورس تهران به سوی سهم‌هايي كه مبهم است حرکت کرده و اقبال نشان مي‌دهد به همين دليل است که اکنون روند اين صنعت مثبت است. 

 

دراين نظرسنجی که حكايت از نظر کارشناسان بازار سهام در مورد موضوع افزایش نرخ  گروه خودرویی و نقش عرضه اولیه سهم شرکت های جدید در شرایط فعلی بازار سرمایه دارد را نشان می دهد ،که تحليل‌هاي قابل ملاحظه ای ازسوی کارگزاران بازارسرمایه مطرح مي‌شودكه قابل بررسي است.

 

پیش بینی شما از موضوع افزایش نرخ  گروه خودرویی چگونه است ؟

افزایش نرخ گروه خودرویی

درصد

با افزایش نرخ مخالفت خواهد شد

0

بین 0 تا 5 درصد افزایش نرخ خواهند داشت

83

بین 5 تا 10 درصد افزایش نرخ خواهند داشت

8

بین 10 تا 15درصد افزایش نرخ خواهند داشت

9

 

به اعتقاد 83 درصد از  کارشناسان بازار سرمایه افزایش نرخ  در صنعت خودرو بین 0 تا 5 درصد است این درحالی است که تنها  به نظر 8 درصد از آنان افزایش نرخ بین 5 تا 10درصد خواهد بود . 9 درصد مابقی کارگزاران نیز بر این باورند که که بین 10 تا 15 درصد افزایش نرخ  خواهند داشت اما هیچ یک از فعالان بورسی اعتقادی به گزینه اول ( با افزایش نرخ مخالفت خواهد شد)  نداشتند و این گزینه هیچ رای مثبتی در بین کارشناسان به خود اختصاص نداد.

................................

نقش عرضه اولیه سهم شرکت های جدید در شرایط فعلی بازار سرمایه را چگونه ارزیابی می کنید؟

نقش عرضه اولیه شرکت های جدید

درصد

باعث منفی شدن بازار سهام

50

با توجه به قیمت سهم باعث منفی یا مثبت شدن

33

تاثیری بر بازار سهام نخواهد داشت

8

هم صنعت های خود را مثبت خواهد کرد

9

 

به نظر 50 درصد از کارشناسان بورسی نقش عرضه اولیه شرکتهای جدید بر بازار سرمایه باعث منفی شدن بازار خواهد شد این در حالی است که در مقابل 33 درصد از آنان اعتقاد دارند که با توجه به قیمت سهم عرضه اولیه،  سهام باعث منفی یا مثبت شدن بازار سرمایه خواهد شد . در این میان تنها 9 درصد معتقد هستند که عرضه اولیه فقط هم صنعت های خود را مثبت خواهد کرد .8 درصد مابقی کارگزاران نیز بر این باورند که این عرضه ها هیچ تاثیری بر بازار سهام نخواهد داشت.

..............................

 

(درشرایط فعلی بورس تهران)

باتوجه به پی به ای فعلی این سهم ها،سهام های ذیل درهفته جاری مناسب برای خرید،فروش یا نگهداری هستند؟

 

نام سهم

خرید

فروش

نگهداری

لیزینگ رایان سایپا

19

18

63

بانک صادرات

18

28

54

پالایش نفت بندرعباس

0

37

63

زامیاد

34

16

50

ایران خودرو

37

18

45

 

با توجه به شرایط کنونی بازار سرمایه سهم لیزینگ رایان سایپا از اقبال خوبی برخوردار است و به نظر 63 درصد از کارشناسان بازار سهام این سهم ، سهمی مناسب برای نگهداری است و این در حالی است که 19 درصد از کارگزاران نیزمعتقد  به خرید این سهم در هفته جاری هستند و در مقابل تنها 18 درصد از فعالان بورسی نظر منفی در مورد این سهم داشتند و اعتقاد به فروش این سهم در هفته جاری دارند .

به عقیده کارشناسان:

میانگین قیمت و ارزندگی سهم لیزینگ رایان سایپا درطی این نظرسنجی250تومان است.

..................................

تنها 28 درصد از کارگزاران بازار سهام سهم بانک صادرات را در هفته جاری مناسب برای فروش ارزیابی کردنند این در حالی است که به اعتقاد  54 درصد از فعالان بورسی سهم بانک صادرات سهمی مناسب برای نگهداری است و 18 درصد مابقی کارشناسان نیز بر این باورند که این سهم مناسب برای خرید می باشد.

به عقیده کارشناسان:

میانگین قیمت و ارزندگی سهم بانک صادرات  درطی این نظرسنجی100تومان است.

.........................

سهم پالایش نفت بندرعباس جز سهم هایی بود که هیچ یک از کارگزاران اعتقادی به خرید این سهم در هفته جاری نداشتند و  به نظر 37 درصد از آنان  این سهم ، سهمی مناسب برای فروش است این در حالی است که به نظر 63 درصد اقتصاد دانان این سهم ، سهمی مناسب برای نگهداری در هفته جاری است.

به عقیده کارشناسان:

میانگین قیمت و ارزندگی سهم پالایش نفت بندرعباس  درطی این نظرسنجی1075تومان است.

........................

سهم زامیاد جز سهامی بود که تنها 16 درصد رای مخالف در بین کارشناسان را به خود اختصاص داد و آنان اعتقاد به فروش این سهم در هفته جاری داشتند. اما در مقابل  به نظر 34 درصد از کارگزاران بازار سرمایه این سهم ، سهمی مناسب برای خرید است و 50 درصد مابقی نیز براین باورند که سهم زامیاد سهمی مناسب برای نگهداری در هفته جاری می باشد.

به عقیده کارشناسان:

میانگین قیمت و ارزندگی سهم زامیاد طی این نظرسنجی180تومان است.

.................................

به نظر 37 درصد از کارشناسان بورسی سهم ایران خودرو سهمی مناسب برای خرید در هفته جاری و 45درصد از آنان نیز بر این باورند که این سهم ، سهمی مناسب برای نگهداری است اما در مقابل تنها 18 درصد از کارگزاران نظر مثبتی بر این سهم ندارند و اعقتاد به فروش سهم ایران خودرو دارند.

به عقیده کارشناسان:

میانگین قیمت و ارزندگی سهم ایران خودرو طی این نظرسنجی310تومان است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
نرخ لحظه ای طلا، سکه و ارز در بازار تهران

نرخ لحظه ای طلا، سکه و ارز در بازار تهران

تابلوی معاملات بورس کالا
تابلوی بورس کالا
بازار قرادادهای آتی سکه طلا
بازار قراردادهای آتی سکه طلا
نبض بازار
نبض بازار بورس تهران
تابلوی آخرین گزارشات شرکتها(مرداد 93)
       نام   شرکت        نماد  آخرین 
  قیمت 
 تاریخ
معامله
پیش بینی
 سود
درصد
پوشش
 سود
دوره
پوشش
 تارخ
گزارش
 سود
p/e   درصد
تقسیم
سود
  سود
  سال
 قبل
  سال
  مالی
سهام
شناور
آزاد
 سرمایهرتبه
شفافیت

درباره ما
abc
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    آرشیو
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2310
  • کل نظرات : 225
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 5258
  • آی پی امروز : 140
  • آی پی دیروز : 135
  • بازدید امروز : 557
  • باردید دیروز : 502
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,673
  • بازدید ماه : 13,098
  • بازدید سال : 77,301
  • بازدید کلی : 2,704,732
  • سرخط خبرهای اقتصادی
    قیمت های جهانی
    آرشیو گزارشات شرکتها
    طرح شکایات
    آموزش تحلیل تکنیکال
    وب سايتهاي بورسی
    خبرگزاری ها
    کارگزاری های بورس